Kalendarz

wrzesień 2018
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń

Stastystyka odwiedzin

8.png5.png4.png5.png0.png6.png
Dzisiaj549
Wczoraj1390
W tygodniu7361
W miesiącu23851
Wszystkich854506

Visitor Info

  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Wspierają nas
Facebook

CZERWIEC 2014

                                                           
Tematy kompleksowe:
1.    Lubimy to samo, a każdy z nas jest inny.
2.    Na moim podwórku.
3.    Wakacyjne plany.
4.    Żegnamy przedszkole.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
1.Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją, szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras. Budowanie relacji miedzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku.
2. Poznawanie swojej miejscowości-  nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych miejsc. Zachęcanie do zgodnego współdziałania z innymi w zabawie - rozwijanie umiejętności plastycznych.
3.   Dostrzeganie piękna i bogactwa regionów Polski. Kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski. Uświadomienie zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wypoczynku, oraz poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Poznanie różnych sposobów spędzania wolnego czasu.

4. Poznawanie świata poprzez zmysły -rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu -wyjaśnienie roli zmysłów w życiu człowieka -nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których są zaburzone pewne zmysły -dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, niekrzyczenie itp.  

PIOSENKA „ Hej przedszkole”
1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

WIERSZ”Jedziemy na wakacje”
Cz. Janczarski
Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

MAJ 2014                                                                                 GRUPA IV

Tematy kompleksowe:
1. Łąka wiosną
2. Muzyka jest wszędzie
3. Bawimy się w teatr
4. Nasi rodzice
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
1. Wiosna - oglądanie kwitnących roślin, zwracanie uwagi na zawarte w nich piękno - dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji - określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.  Budzenie zainteresowania przyrodą. Rozwijanie umiejętności plastycznych.
2. Wyrażanie muzyki ruchem - estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce. Gra na instrumentach perkusyjnych - wykonanie instrumentów perkusyjnych z różnych materiałów. Rozwijanie twórczości muzycznej. Rozwijanie wrażliwości słuchowej - rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych instrumentach - dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków
3. Swobodne improwizacje słowne i ruchowe znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci wzbogacenie kącika w stroje, maski, wspólne wykonanie pacynki, kukiełki, sylwety (do teatrzyku cieni) - uczestniczenie w zabawach pantomimicznych z elementem dramy.
4. Nasze rodziny-  podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata, jakie zawody wykonują, czym się zajmują - opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter) - określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny.

GRUPA IV                                                                                       MARZEC 2014



Tematy kompleksowe:
1.    Czym odmierzać czas?
2.    Wiosna tuż-tuż.
3.    Wiosna idzie przez świat.
4.    Wiosna na wsi.

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
1.    Poznawanie wybranych mierników czasu, od starożytności do dnia dzisiejszego. Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.  Odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze. Określanie czasu trwania różnych czynności - krótko, długo- porównywanie czasu trwania różnych czynności – krócej od, dłużej od. Określanie tempa wykonywania czynności - wolno, szybko.

2, 3. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronek, czajka, szpak), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy). Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach. Poznawanie pomocnej i szkodliwej roli wiatru w działalności ludzi.

4. Poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się, odżywiania .Wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.


KWIECIEŃ 2014                                                                     GRUPA IV
Tematy kompleksowe:
1.    Polska – moja Ojczyzna
2.    Jestem Europejczykiem
3.    Wielkanoc
4.    Dbamy o Ziemię
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
1.Rozwijanie poczucia przynależności narodowej -podawanie nazwy naszego kraju, symboli: flagi, godła, hymnu -poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski - Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc -nazywanie największych rzek Polski - Wisły i Odry, morza - Bałtyku, gór Tatr oraz największych miast Polski.

2. Poznawanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej- poznawanie charakterystycznych zwyczajów, tradycji, poznawanie baśni wybranych państw należących do UE
3. Poznawanie  tradycji, zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Wykonywanie świątecznych ozdób.

4. Poznawanie zagrożeń środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, poznawanie współzależności człowieka i przyrody , rozumienie potrzeby segregowania śmieci. Obchody Dnia Ziemi.

„Polska”
Ryszard Przymus
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska - Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.

„ Wielkanocne kolory”
Na wielkanocnym stole
Kolor się miesza z kolorem.
Śmieją się z każdej strony
Owsa wstążeczki zielone,
Bazie srebrne jak deszczyk…
I co jeszcze?
Przy obrusie biała falbanka,
Żółty dzwonek baranka,
I tysiąc różnych kolorów
Na świątecznych pisankach.

Wszystkie prawa zastrzeżone. eRTe.net.pl