Kalendarz

listopad 2018
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń

Stastystyka odwiedzin

8.png7.png3.png9.png9.png8.png
Dzisiaj163
Wczoraj159
W tygodniu163
W miesiącu2163
Wszystkich873998

Visitor Info

  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Wspierają nas
Facebook

 GRUPA I                                      GRUDZIEŃ 2014


Tematy kompleksowe:

1.    Spotkanie z listonoszem.
2.    Goście za oknem.
3.    Choinkowe ozdoby.
4.    Spotkanie przy wigilijnym stole.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

    Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
    Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
    Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
    Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
    Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
    Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
    Nauka piosenek i pląsów. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    Posługiwanie się pojęciami: krótki, długi, mały, duży, na, obok, pod, za, twarde, miękkie,

 


PIOSENKA
„Idzie grudzień”
sł. i muz. Joanna Bernat

Małe siostrzyczki Zuzia i Maja
list napisały do Mikołaja:
„Nasz Mikołaju! Jak twoje zdrowie?
byłyśmy grzeczne” – mama Ci powie.
     Przynieś nam pieska co głośno szczeka,
     kotka, co lubi napić się mleka
     i jeszcze lalkę, co głośno płacze,
     i dużą piłkę, co w górę skacze.

ref: Już idzie grudzień, idzie tu.
Za chwilę święta będą znów.
Już idzie grudzień, idzie tu.
Udanej zimy życzymy mu!

Kiedy Kacperek szedł na spacerek
włożył pod kurtkę ciepły sweterek,
wziął rękawiczki, czapkę na głowę,
na a na nogi buty zimowe.
     Pamiętał, żeby pójść do karmnika.
     I dla wróbelków ziarenka wsypać,
     bo biały śnieżek sypał od rana.
     Ulepi Kacper z tatą bałwana.


WIERSZ
„Spotkanie z choinką”
Barbara Lewandowska

Wczoraj rosłaś na polanie,
dzisiaj przyszłaś do nas.
Jakie miłe to spotkanie,
choinko zielona!

Jeszcze miedzy gałązkami
został świergot ptaków….
Teraz my ci zaśpiewamy,
słuchaj przedszkolaków!

Powiesimy świecidełka
i wydmuszki z jajek,
żebyś była taka piękna,
jak królewna z bajek.

Gr I - o czym się uczymy


MARZEC 2014


TEMATY KOMPLEKSOWE:
1.    DBAM O CZYSTOŚĆ
2.    SZUKAMY WIOSNY.

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów służących do dbania o czystość osobistą ; określanie do czego służą.
— Utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
— Rozumienie konieczności dbania o higienę.
Dostrzeganie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
— Poznanie etapów sadzenia cebuli i pietruszki.
— Rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu.
— Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury.



Gdzie jest wiosna?
( A.Łady- Grodzkiej)

Tutaj krokusy wyrosły,
a przebiśniegi obok sosny.
Fiołki nas pozdrawiają
a drzewa pąki rozwijają.


Hop, do wanny
(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)

 1.Ciepła woda z kranu leci,
chlapie i zaprasza dzieci.

Ref.: Pucu, pucu, chlapu, chlapu,
na co jeszcze czekasz gapo?
Hop do wody, hop do wanny.
Już brudasek wykąpany.

2. Mydło w wodzie już się kręci.
Umyj nogi, umyj ręce.

3. Gąbka lekka tak jak puszek,
Wyszoruje plecy, brzuszek.

Oddział I                               kwiecień    2014
                                                                                                                                                      

Tematy kompleksowe:
1.  Święta Wielkanocne
2. Wiosenne prace w ogrodzie
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
•    zna zwyczaje związane z Wielkanocą,
•    wie, co to jest rzeżucha,
•    zna babę – ciasto spożywane na Wielkanoc,
•    rozumie określenia: małe, większe, największe, mniejsze, najmniejsze,
•    rozumie pojęcia: wyżej, niżej,
•    rozumie określenia: mniej, więcej
•    wie, jakie prace wykonywane są w ogrodzie wiosną,
•    zna pracę ogrodnika – czynności jakie wykonuje i narzędzia pracy,
•    zna wygląd i zwyczaje kreta,
•    zna etapy wzrostu rośliny,
•    zna budowę rośliny: łodyga, liść, kwiat, płatki
•    posługuje się nazwami kolorów podstawowych,
•    układa historyjkę obrazkową według chronologii wydarzeń i buduje wypowiedzi na temat jej treści,
•    rozumie określenia: środek, dookoła,
•    doskonali liczenie w dostępnym zakresie,
•    posługuje się nazwami liczebników głównych i porządkowych,





 
Piosenka: Na Wielkanoc

Na Wielkanoc
Każdy zając,
maluje pisanki, a po bazie
biegnie razem
z cukrowym barankiem
la,la,la, z cukrowym barankiem.

Wiersz: Porządki w ogródku

Dziś w ogródku lśni porządek,
Zosia krząta się wśród grządek.
Kolorowe sadzi kwiatki,
Porządkuje swe rabatki.
Już tańcują grabki małe
-do grabienia doskonałe!

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. eRTe.net.pl